Sunday, October 16, 2011

Pesanan atok ..

Assalamualaikum wbt semua sahabat-sahabat di luar sana samada yang mengenali saya ataupun tidak.

hari ni saya nak kongsikan dengan kamu semua tentang satu perkara. Something yang atok saya selalu pesan kepada saya, adik-adik, anak- anak beliau dan semua family saya lah. So benda baik elok kan kalau sekirannya dikongsi lebih ramai lagi. InsyaAllah..


Atok saya selalu pesan when we want do something always start with :
 1st : selawat ke atas Nabi
2nd : baca Al- Fatihah
3rd : Ayat Kursi

Seelok-eloknya bacalah 24jam. InsyaAllah kita akan terselamat dari bahana syaitan durjana dan dilindungi olehNya. mudah-mudahan, InsyaAllah. dari mulut kita bercakap benda yang tak berfaedah lebih baik kita basahkan bibir kita dengan ayat-ayat suci Allah. InsyaAllah, mudah- mudahan hidup kita selalu berada dalam keadaan yang tenang. Sama- samalah kita berdoa ya wahai sahabat semua. Kadang- kadang hidup kita ni, kita selalu alpha. Saya tak kata saya sempurna sebab saya pun manusia biasa juga yang punyai banyak kelemahan dan juga kekhilafan. Tapi tak salah untuk kita berubah ke arah yang lebih baik yang dirahmatiNya. 

Ya Allah semoga kau memberkati, memberikan ketenangan dan lindungi hidup kepada sesiapa yang baca blog aku ini. Amin. 


Sama- sama kita amalkannya ya para sahabat.


with love <3

No comments:

Post a Comment